메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jinsook Kim (Seoul National University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제35권 제4호
발행연도
2019.12
수록면
55 - 74 (20page)
DOI
10.17154/kjal.2019.12.35.4.55

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to investigate whether Korean EFL high school students engage in phonological coding when learning English vocabulary and whether phonological accessibility affects their vocabulary learning. Ninety-nine EFL Korean high school students participated in an experiment based on a 2x2 factorial design. The independent variables were learning condition (control versus articulatory suppression) and stimulus word type (phonologically regular versus irregular) and the dependent variable was short-term recall task scores. The findings showed a statistically significant main effect of learning condition and word type on the recall scores, and an interaction effect of the two independent variables on the recall scores. These results suggest that Korean EFL high school students do in fact engage in phonological coding when learning English vocabulary, that phonological accessibility is positively related to English vocabulary learning, and that interference with phonological coding is a more significant factor when learning phonologically irregular as opposed to regular words.

목차

I. INTRODUCTION
II. LITERATURE REVIEW
III. METHODOLOGY
IV. RESULTS
V. DISCUSSION
VI. CONCLUSION AND IMPLICATIONS
REFERENCES

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0