메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
高海燕 (충남대)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第47號
발행연도
2007.12
수록면
207 - 223 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Aural Test occupies 29.4% in the paper of HSK (Chinese Proficiency Test). The fact that students scored low in this part made it an urgent requirement to study corresponding teaching strategies to improve students' HSK listening comprehension ability. However, few study was on this topic. This paper mainly discussed three teaching strategies to help students to enhance their aural comprehension ability: 1. Help students overcome the psychological holdback in the Aural Test of HSK; 2. Introduce Language Theory and Language Learning Theory to students; 3. Teaching listening comprehension strategies to students and training them with the strategies.

목차

一、聽力理解??策略?究??
二、提高HSK聽力理解??能力的??策略
三、??
〈?考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-820-016188422