메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국비서학회 비서·사무경영연구 비서학논총 제9권 제1호
발행연도
2000.6
수록면
81 - 98 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is trying to make a reform for secretarial-related department curriculum by adapting the theory of Ralph Tyler. Therefore, Tyler's principles of continuity, sequence, and integration have been accepted as the basic principles for organizing this curriculum.
The reason we made this research is to establish the first step to develop this discipline to have the rigorous standards through the discussions among the people who related with secretarial fields. In the process of pursuing the qualitative contents, methods, and assessments, finally, we can have the qualitative disciplinary curriculum, then we will also have a progress as a discipline.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 타일러의 교육과정 이론에 대한 고찰
Ⅲ. 비서관련과의 교과과정
Ⅳ. 결론 및 연구의 제한점
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-325-016424145