메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제34집
발행연도
2006.8
수록면
23 - 42 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The metaphor, mirror and lamp, set by M. H. Abrams has been used as an easy tool to distinguish between Neoclassicism and Romanticism. Although this dichotomy is not as influential as it was after the emergence of Deconstructionism, it still seems to serve as a useful touchstone. Because of the connotation of the metaphor that lamp is superior to mirror, however, it has left a misconception that Neoclassicism depends on imitation and thus is less creative than Romanticism. When we look into the poetry of the two literary periods, we can see that the dichotomy of reflector and projector does not work very well. For instance, Pope’s “Eloisa to Abelard” is all about the emotions between the two lovers. Other eighteenth century poets like Young, Collins, Crabbe and Cowper did not try to imitate external world but to express it in a creative way. On the other hand, the Romantic poets like Wordsworth, Byron, and Shelley tried to reflect the society in their poetry.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016444205