메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제19집
발행연도
2008.4
수록면
73 - 94 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Some suggestions are made to strengthening Spiritual formation and professional education in seminary.
As our society has been increasingly complex, so the task of the minister has broadened and begun to encompass responsibilities. Field experience is one major answer to integrate practical and academic together. A carefully designed and well-supervised field work program offers opportunities for integrating knowledge and skills.
Mentoring is an important tool for Spiritual formation Spiritual formation groups of six to eight students may have significant impact a student's life. These groups provide an environment, prayer, fellowships and ministry. A group members grow in character and spiritual maturity, significant friendships and ministry partnership are established.
Due to the need for an ever-growing number of diverse ministry skills, it is time for seminaries to move from an indirect to a direct lay-training model. Direct training of church laity is regarded as a part of the seminary mission and function. While, in America, many seminaries offer diverse programs and biblical studies in MA for lay people, in Korean seminaries, there are few biblical programs in MA. In order to activate lay theological education, introduction of biblical studies in MA and distance education are needed.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 영성과 인성교육의 강화를 위하여
Ⅲ. 현장성과 전문성 강화를 위하여
Ⅳ. 평신도 신학교육의 활성화
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-014771308