메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남신학대학교 신학과 목회 신학과 목회 제30집
발행연도
2008.11
수록면
59 - 77 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to hammer out a renewed curriculum for the seminary program of Youngnam Theological University and Seminary. In the face of the changing circumstances of the Korean society and in response to the new needs from the church, the seminary is obliged to reevaluate the current curriculum and forge an enhanced one for its future. Furthermore, to maintain its own identity and unity among its member churches. our denomination the Presbyterian Church of Korea regards it imperative for the seminaries affiliated with it teach at least the same required courses.
Some major factors to be considered in the process of laying out a new curriculum are believed to include emphases upon our confessional identity i.e., Reformed tradition, spiritual formation, services to the society, and contextualization of pastoral practicum. These factors represent respectively the crisis of identity of our denomination, the spiritual poverty of lay people as well as pastors, the lack of the church's accountability to the society, and the impracticability of the current pastoral practicum.
To make a critical reflection upon the current curriculum of our theological institution, those of the seminaries affiliate with our denomination will be reviewed. For the benefit of our seminary, some strengths of them will be adopted.

목차

Ⅰ. 문제의 제기
Ⅱ. 커리큘럼의 기초: 교육 목적의 재확립
Ⅲ. 교육의 환경: 목회 현장의 요구
Ⅳ. 결론

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-230-018298865