지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
1. 서론
2. 상호작용과 CMC
3. 연구 방법
4. 연구 결과 분석 및 논의
5. 결론
참고문헌
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
The Effects of Synchronous Text-chatting on Productive Skills
영어학
2010 .12
NNS-NNS Interaction via a Text Reconstruction Task: Proficiency Differences and Learning Moments
언어학 연구
2014 .10
The Influence of Task Complexity on Korean Learners' Interaction
외국학연구
2016 .01
Factors Affecting the Choice of Communication Strategies in Interaction of EFL College Learners
영어영문학연구
2014 .01
Student Speech: Email, Chat, and Spoken Language of Korean University Students
영상영어교육(STEM Journal)
2017 .01
CMC 기반의 영어학습에서 과제형태에 따른 상호작용의 유형에 관한 연구
영어학연구
2009 .01
국어 교과서 협상 단원에서의 ‘서희 협상’ 제재 활용 방식에 관한 비판적 고찰
국어교육연구
2019 .06
The Impact of Task Complexity by University Students" Proficiency
영어영문학
2017 .02
협상의 수사학-영화 Negotiator를 중심으로
어문론집
2004 .12
Collaborative Dialogues and L2 Learning : Korean Junior High School Students’ Pair-work in English Composition
응용언어학
2011 .03
Language Production and Communication Strategy Use during the Performance of Language Tasks
신영어영문학
2018 .08
The Effects of Task Complexity and L2 Proficiency on L2 Written Performance
Journal of Asia TEFL
2018 .01
Negotiated Interaction between L2 Learners in Task-Based SCMC
언어과학연구
2014 .12
0