메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Nam-Sook Jeong (한양대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.10 Number.4
발행연도
2010.12
수록면
889 - 912 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study sheds light on questions of proficiency pairings and the effects of productive skills in a synchronous text chatting context. A total of 24 Korean EFL students took part in the MSN messenger text-chat program for 40 minutes once a week for 12 weeks in a campus computer lab. According to their language proficiency, students were assigned into two groups where they were paired with one partner: the homogeneous group (Higher-Higher) and the heterogeneous group (Higher-Lower). I compared the effects of proficiency level on how much speaking and writing skills were improved in the different pairs. Research instruments are an electronic text-chat program, a cloze test, an essay writing, the speaking English proficiency test (SEPT). Quantitative findings of the study show that 1) synchronous text-chatting interaction had a significant impact on improving student's writing proficiency; 2) synchronous text-chatting interaction has not enhanced speaking proficiency; and 3) the effects of proficiency pairings showed that there was no statistical difference between the two groups, homogeneous and heterogeneous group, in terms of improvement of productive skills.

목차

1. Introduction
2. Literature review
3. Method
4. Results
5. Conclusion, Discussion and Further Studies
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-740-003787866