메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 15호
발행연도
1999.8
수록면
337 - 357 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As it is already known, commercially, it has failed. Thus I come to wonder is it really a "mission impossible" to explain this history and to recover as a film, and that's the reason why I start this thesis. The film The Uprising has the same background as the original novel-the popular uprising in Cheju at the beginning of the 20th century when the Catholic, western culture rushing in. We can see the plots of the novel and film via the analysing of the narrative.
Park Kwang-Su, as his earlier films, he is following multi-plots when he goes back in time, this observer way has developed in The Uprising.
With the eye of enlightened, learned major and the crow which is always around historical places, we can see the facts in more deeply. And it seems the very fair choice more than any of Park's earlier works.
However, the view of major and crow is the reason of lack of The Uprising heroism. But with the historical view of Park Kwang-Su and the attitude of auteurism, this two points of view are worth enough as 'History Surveying' equipment. And long take and plan sequence, his unique style, have developed for the object interpretation of history in this film.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 『변방에 우짖는 새』에서 〈이재수의 난〉으로
Ⅲ. 〈이재수의 난〉의 서사분석
Ⅳ. 〈이재수의 난〉의 이미지 분석
Ⅴ. 맺는 말
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-600-011289686