메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제20집
발행연도
2008.8
수록면
147 - 197 (51page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
What most studies on the identity of evangelical Christian education emphasize greatly is that it is based on the Bible. This study is to establish a structural framework of church education theory on the basis of Ephesians 4:1-16, which is called, 'pedagogical ecclesiology'. Firstly, I made an exegetical study on the text, and then investigated the characteristics and basic principles of church education from it. In order to examine the basic principles of church education, I made use of three frames of educational philosophy: metaphysics, epistemology and axiology. As a foundational work to make a structural framework of church education, I also dealt with the compositional elements of church education, namely educational objective, curriculum, teaching methods, and educational evaluation. This study will help to establish the 'pedagogical ecclesiology' for renewing of church education and also evangelical Christian Education.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 주석적 연구
Ⅲ. 교회교육의 성경적 기초
Ⅳ. 나오는 말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0