메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영화학회 영화연구 영화연구 23호
발행연도
2004.6
수록면
7 - 29 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper newly examines the films of Truffaut from the viewpoint of Self¬Reflexivity, which is now on the rise, as a theory in the methods of film study. Nouvelle Vague, which started in the 1%0' s in France, is an film movement dose to the concept of Self-Reflexivity of films, Especially, the films of Truffaut and Godard had the features of Self-Reflexivity in their films, With all this Self-Reflexivity in their movies, their films have not studied yet in Korea from the viewpoint of Self¬Reflexivity. Truffaut had a more clear understanding of traditional films than any other directors, and based on the understanding, he created movies of new style. The characteristics of his movies will be exan1ined by analyzing his new style films from the viewpoint of Self-Reflexivity in the films, Therefore, in the paper the followings will be more specifically examined centering on (Les 400 coups) , one of his films.
1. How he understood the traditional films.
2. What kind of relations there are between his understandings on the traditional films and new film-language development.
3. How he understood the spectators.
4. How Self-Ret1exivity and his understanding of the spectators are related.

목차

1. 들어가는 말
2. 트뤼포 영화의 자기반영(Self-Reflexivity)
3. 영화〈400번의 구타〉에 나타난 자기반영성과 형식적 특징
4. 맺음말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0