메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Most of the research efforts on a safety belt system have been made for crash simulation by only considering a dynamic human model so far. However, belt routing analysis usually known as comfort level estimation is also an important factor in safety belt design, considering that serious injuries of abdominal region result from the infiltration of belt into a neck or a chest. Thus safety belt evaluation using kinematic human models is also needed. Belt fit simulation method in using MADYMO has been suggested in this study. With the proposed process both comfort and safety analysis can be performed under the same conditions continuously, and thus the safety belt design parameters such as the location of anchor points, dummy posture and etc. can be evaluated. In conclusion, this process can be employed easily in the early stage of safety belt system design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 벨트 착용 시뮬레이션
3. 벨트 궤적을 고려한 충돌 해석
4. 안전벨트 시스템 설계인자 평가
5. 결과
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015699598