메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제41집
발행연도
2008.11
수록면
203 - 217 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is an investigation of what makes it difficult for Korean EFL writers to create a logical sequence of sentences. With 26 Korean university EFL students, this study sought to find out why cohesion suffered in their English writing. The Given-New Contract (GNC) was used to identify less cohesive sequence of sentences in student essays. The findings showed that the Korean students had a decided preference for personal sentence subjects, contributing little to cohesion in terms of the GNC. Student interviews revealed that such preference had to do with their lack of understanding of the nature of English inanimate subjects. One implication of the present study is that sentence subject choice should be a primary consideration in achieving cohesion, and that the effectiveness of the GNC would be more obvious to Korean EFL writers when they come to understand that English offers a wider range of subject choice than Korean.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Given-New Cohesive Principles
Ⅲ. Method
Ⅳ. Findings and Discussion
Ⅴ. Implications
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0