메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제19호
발행연도
2005.1
수록면
201 - 214 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper seeks to examine why cohesion should not be marginalized in EFL writing in terms of clear communication between readers and writers. A text's clarity depends, to a large extent, on the degree to which the text is coherent. The extent of coherence then concerns the writer's ability to connect the ideas across sentences, that is, sentence cohesion. This type of ability appears to be an essential component of good writing, in that writers and readers normally do not shape a shared context due to the absence of immediacy of face-to-face interaction between them. It is argued that creating a framework of shared context in written discourse is no easy task for EFL writers. This paper indicates that EFL writers need to be aware of the role of cohesion in producing a good piece of writing. Particularly, those writers should be helped to realize why cohesion matters in writing in terms of making a text more reader-friendly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0