메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제13호
발행연도
2008.11
수록면
93 - 108 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the results of two tests administered to students participating in a winter camp held on the Wonju campus of Yonsei University in 2007. There were 271 first grade students and 70 third grade students constituting two groups. A characteristic of these groups is a heavy reliance on public school systems for their language learning compared to students from urban areas having more resources in private institutes and academies. The first test was administered at the beginning of the camp and the second was given at the end of the camp. The test results do not show any difference between the two groups despite the two year gap in the length of time they have been studying English. Using the corpus as an analytical tool, this study indicates that the level of vocabulary difficulty in the textbooks increases rapidly from one grade to the next.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 분석 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
References
〈부록〉: 1차 시험

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-705-001705534