메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
부산대학교 법학연구소 법학연구 法學硏究 第46卷 第1號 通卷 第54號
발행연도
2005.12
수록면
63 - 88 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
According to the Korean Constitution, Korea has made a political choice in favor of free market system. Free Market system helps consumers to make right choices. Economic Actors might have the right to compete also. But too rigorous and competitive struggles result in the elimination of rivalry and the infringement to the right of consumers. The Practice of the Unfair Competitive Advertisement deprives the honest competitor of a sale and tricks the consumer into buying what he or she does not want.
To prevent these demerits, the Korean legal system invented the institution of antitrust law. The Korean Antitrust Law about Advertisement prescribes some kinds of standards of unfair competition in practice of Advertisement.
One of the unfair competitive advertisement is unfair comparative advertisement. The meaning of Unfairness is not clear. In addition, the Standards of the Unfairness of comparative Advertisement is not yet established in cases, either.
In my opinion, the protection of consumers has to be the essential essence of the standards as well as the interests of competitors.

목차

Ⅰ. 서언
Ⅱ. 부당한 광고 유형
Ⅲ. 비교광고의 의의
Ⅳ. 독일의 경우
Ⅴ. 미국의 경우
Ⅵ. 유럽연합의 경우
Ⅶ. 부당성의 기준
Ⅷ. 결언
〈Summary〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-360-019482346