메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
경성대학교 인문과학연구소 인문학논총 인문과학논총 제4집
발행연도
2001.8
수록면
185 - 217 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
I have some result through this research, the Instructional Method for Children's Reading and Writing.
First, Teacher's recognition needs for children's role who is leaner of reading and writing. Children take some knowledge about letter actively. So on teaching method on reading and writing must be systematic instructional strategies. It should not be simple functional education.
Second, Linguistic development of children is quite different according to individual. then instruction-learning method has to be adapted that could appropriate development and individualizing.
Third, Reading and writing is not achieve short time. Therefore they must be taught continuously. Teacher has to give variety experiences for children to get interest in letters.
Fourth, Children's reading and writing should be start with meaningful situation for children. Also it has to achieve with natural method that appropriate development. Hence the method of teaching literature should be with play that approch reading and writing naturally.
Fifth, Teacher has to get basic knowledge enough about language development process. So teacher can teach children consistently. And ideal instruction of reading and writing must be developed at educational field.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 유아의 문해 발달
Ⅲ. 읽기ㆍ쓰기를 위한 교수방법
Ⅳ. 읽기ㆍ쓰기 지도를 위한 교수방법의 실제
Ⅴ. 결론
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-001-019502621