메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제8권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines how young EFL children's writing develops through intensive storybook reading sessions. In this study, the children read and were read picture storybooks intensively, and then were asked to retell the stories in written modes. The children were led to restructure the original stories by adding their own thoughts and stories. The children's writing samples, collected over a six-month period, were analyzed qualitatively to determine the children's writing development and invented spelling use. The data analysis revealed that their written language skills developed in terms of the competence to convey their intended message to readers as well as textual competence, vocabulary, and spelling. All of the children have not only developed their spelling skills but also learned writing as communication through reading and retelling storybooks. The research findings suggest that young learners be exposed to real language use and be involved in real writing from the earlier stages to be a proficient writer.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0