메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
경성대학교 인문과학연구소 인문학논총 인문과학논총 제5집
발행연도
2002.2
수록면
391 - 408 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore nature inquiry-based science education Program in early childhood.
To achieve this purpose, study investigates concepts of constructivist Science, Inquiry-based science, ecological perspective taking.
Nature inquiry-based science education is one method of Inqury-based science education bases on the veins of construtivism.
The main discoveries made in this study are as follows :
1. Nature inquiry-based science education may develops ecological perspective taking for get a chance that children participate in the nature
2. Nature inquiry-based science education unfolds science activity focuses on the children that corresponds to 6th kindergarten curriculum.
3. Teachers in Nature inquiry-based science education is the other source. They need to feed their love and the sense of wonder for the natural and improve their knowledge.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 자연 탐구 중심의 과학 교육 프로그램
Ⅲ. 결론 및 논의
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-001-019507080