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학술대회자료
저자정보
홍효식 (한국철도대학) 유광균 (한국철도대학) 노성찬 (한국철도대학) 허남경
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2009년도 추계학술대회논문집
발행연도
2009.11
수록면
1,725 - 1,730 (6page)

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For the characteristic of improvement of railway roadbed environment and a convenient maintenance the use at ferroconcrete roadbed is increasing. The ferroconcrete roadbed arranges the steel frame with the lattice shape and submerge of a concrete.
In order to overcome the limit of ground signal system, the use of AF track circuit for CAB signal system is increasing. The AF track circuit using on audio frequency signal is being influence with ferroconcrete roadbed. It occur to alternation on the track circuit characteristic.
This paper prove influence of the AF signal and ferroconcrete roadbed by simulation and then calculation of distance variation of track circuit.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 철근 콘크리트 도상에서의 궤도회로 정수
3. 시뮬레이션
4. 결론
참고문헌

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