메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정정미 (백석대학교)
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제24집
발행연도
2009.12
수록면
281 - 305 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Being global in today's society heightens the consciousness of Christian educators to the place of racial and cultural minorities in the church's education. Motivated by an increasing commitment to church inclusiveness, Christian education increasingly seeks to incorporate cultural minority peoples and their experience into church education programs and resources. Little attention has been given, however, to the relevance of Christian education to those peoples whose cultural heritage differed from the majority population. Little effort has been made to understand indigenous patterns of teaching and learning or to incorporate multicultural perspectives on teaching and learning into Christian education theories or practices. The consequence may be evident in the continuing lack of enthusiasm among many of the church's cultural minorities for traditional Christian educational approaches. As a way to promote multiculturalism within the faith community, this paper attempts to do the following: first, to comprehend the sociological and biblical background of multicultural society; second, to understand the role of church within a multicultural society; and finally, to propose educational tasks that the church must strive to commit to becoming a culturally diverse faith community.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 다문화사회의 의미
Ⅲ. 다문화 사회를 위한 교회의 역할
Ⅳ. 교회 내 다문화교육의 과제
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-235-002060711