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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
장시열 (국민대학교) 박계민 (국민대학교)
저널정보
한국트라이볼로지학회 한국트라이볼로지학회 학술대회 한국윤활학회 2004년도 창립 20주년 기념 자동차 트라이볼로지 국제 심포지움 및 제39회 추계학술대회
발행연도
2004.11
수록면
275 - 282 (8page)

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The engine bearing transmits the powers from cylinder to crankshaft with small clearance between con-rod and crankpin. The minimum oil film thickness is a significant parameter in the operation of bearing. The contact pressure of bearing should be considered for the reason that elastic deformation of bearing be caused by contact pressure of bearing. There are important factors which are maintaining of minimum oil film thickness, expecting of the length of maximum and minimum oil film thickness with changing of the loads to keep running normally. Furthermore, this study is very crucial to develop the design of engine bearing and crankshaft system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 시뮬레이션
4. 결과
5. 결론
참고문헌

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