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패밀리레스토랑에 대한 소비자의 기업 연상이 신뢰, 만족도, 브랜드태도 및 행동의도에 미치는 영향
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The effects of corporate association in family restaurant upon trust, customer satisfaction, brand attitude and behavioral intention

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정효선 (경희대학교) 윤혜현 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제22권 제2호(통권 제51호)
발행연도
2010.3
수록면
283 - 302 (20page)

이용수

표지
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연구주제
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연구배경
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연구방법
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연구결과
패밀리레스토랑에 대한 소비자의 기업 연상이 신뢰, 만족도, 브랜드태도 및 행동의도에 미치는 영향
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The purpose of this study was to understand the influence of corporate association in family restaurant upon trust, customer satisfaction, brand attitude and behavioral intention. Based on total 323 samples obtained from the empirical research, this study reviewed reliability and fitness of research model and verified total 7 hypotheses with Amos program. The hypothesized relationships in the model were tested simultaneously by using a structural equation model(SEM). The proposed model provided an adequate fit to the data, χ2 756.237(df 267), GFI .827; NFI .915; CFI .943; RMSEA .075. SEM resulted that the corporate competence association(β =.75) showed a positive significant influence on trust, and trust has a positive significant influence on customer satisfaction(β=.67) and brand attitude(β=.50). Also, customer satisfaction had a positive significant influence on brand attitude(β .38) and behavioral intention(β=.30), brand attitude had a positive significant influence on behavioral intention( β=.55).

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 가설 설정
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 연구 결과 및 고찰
Ⅴ. 결론과 토론
참고문헌

참고문헌 (54)

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