메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문화산업학회 문화산업연구 문화무역연구 제4권 제2호
발행연도
2004.12
수록면
41 - 49 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Our views on things are closely associated with what we know or believe. Recent possibility to reproduce works of art has changed popular attitude towards arts. For the reason, there have been a lot of discussions about a new definition of arts.
In his "Image Communication and Society", John Burger discusses problems of images involved with social communication in present-day society focusing on the process of accepting images in arts.
This article is intended to examine discussions about images based on John Berger's "Image and Image Language", and discuss new conditions and definition of images in contemporary society.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-381-002419046