메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제18권 제3호(통권 제36호)
발행연도
2006.8
수록면
121 - 135 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Of studies on destination image so far, the differences of cognitive image and affective image which are the image components between natives and foreigners have been researched primarily. However the study of perceived image differences about Busan between the local and other province people has not been pursued. Therefore, this study is focused on searching for marketing strategies for the development of tourism industry, or for developing of tourism products by using the difference studies on cognitive image and affective image about Busan between Busan and Seoul citizen.
According to the result from positive analysis, it shows the differences of cognitive image between Busan and Seoul citizens, whereas there was no difference of affective image between them. Various media as strategies of tourism marketing need to be used to inform potential tourists about the tourism resources in Busan, which can improve cognitive image. Affective image also requires the development of tourism resources which can be an important factor for appealing to tourists’ emotion, as well as slogans representing in Busan.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과 및 시사점
Ⅴ. 결과 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016078975