메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
성대운 (현대자동차) 김진규 (현대자동차) 정기섭 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
1,534 - 1,539 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The reduction of weight and cost of a new vehicle has been essential to all automotive companies. The recent improvement in CAE and analysis technique could optimize design and reduce the weight and cost of vehicle components. However, these techniques still depend upon the traditional design targets derived from previous experience and testing results. Therefore, it is important to increase the accuracy and reliability of the design targets. The optimization of driveline components plays a bigger role in weight reducing. In order to optimize the size of CVJ (Constant Variable Joins) of a vehicle, driving torque data must be estimated correctly in early development stage of a new vehicle. It is important to measure torque accurately in real usage condition, especially including misuse condition. In this paper, the measured maximum driving torque was correlated with vehicle dimension and power train output. As a result, it is possible to predict durability and strength target of driveline components in early development stage. Moreover, the size of CVJ of some vehicles could be reduced through this study.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002778856