메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
황윤형 (자동차부품연구원) 이혁기 (자동차부품연구원) 기상렬 (자동차부품연구원) 양인범 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
2,087 - 2,093 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes the evaluation of collision avoidance system (ACC/PCS) using HILS (Hardware-in-the-Loop Simulation) system. The HILS system described in this paper emulates a full test vehicle with a vehicle cabin, vehicle model, PDA software and the target collision avoidance system, and further provides the integrated test environment with the additive virtual traffic and sensor for the evaluation of collision avoidance system. All the components of HILS system are connected each other in the CAN network. For the evaluation of collision avoidance system ECU, the test logic having same interface with the ECU is developed so that HILS system can be evaluated and tuned prior to the real ECU test. At the same time, the construction of HILS system with ECU is simplified because the test logic and ECU have same interface. Finally, the vehicle model contains some external module for the interface with ECU/test logic and driver inputs.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험로직의 개발 및 차량모델 인터페이스
3. HILS 시스템 구성 및 성능 평가
4. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002779893