메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 학술강연 논문집 한국자동차공학회 2001년 9월 학술강연 논문집
발행연도
2001.9
수록면
46 - 51 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents an investigation of the Stop & Go cruise control system using a Hardware-in-the Loop Simulation (HiLS). Control logic is primarily developed and tested with a specially equipped test vehicle
Establishment of an efficient and low cost development tool is a very important issue, and test vehicle approach is costly and time consuming. HiLS method is useful in the investigation of driver assistance and active safety systems such as an adative cruise control (ACC), Stop and Go(S&G), and collision warning and avoidance systems, etc. The HiLS system consists of a stepper motor for throttle control, a hydraulic brake system with an electronic vacuum booster, an electronic controller unit, a data logging computer which are used to save vehicle states and signals of actuator through a CAN(Controller Area Network)and a simulation computer. Adoption of a CAN instead of RS- 232 Serial Interface for communication is a trend in the automotive industry. Since this environment is the same as a real test vehicle, a control logic verified in Laboratory can be easily transferred to a test vehicle.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.주행 제어 알고리듬

3.HiLS

4.실험결과

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014017003