메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
박광화 (한국화학융합시험연구원) 성덕룡 (대원대학) 공선용 (서울메트로) 김효산 (서울메트로) 박용걸 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2010.10
수록면
1,884 - 1,893 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The use of concrete track is gradually growing in its urban railway and high-speed railway over the world. The resilient pad which is essentially used in concrete tracks takes the important role of relieving impact to train loads. The simple fatigue test in order to estimate the variation of stiffness of resilient pad differs from the practical conditions of railway.
In this study, the static stiffness of used resilient pad according to passing tonnages is measured. Also, simple fatigue test and multi-stress accelerated degradation test for new resilient pad is performed.
By using multi-stress accelerated degradation related equation (T-NT), multi-stress accelerated degradation model could be calculated, and at that time, it was found that the total acceleration factor was 2.62 and activation energy by heat was 0.11. When it is converted into usage time by using multi-stress accelerated degradation model, 5,000,000cycles corresponds to 3.5 years of usage time in multi-stress accelerated testing condition(60kN, 70℃).

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-003866004