메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
홍승준 (삼성교통안전문화연구소) 조경근 (삼성교통안전문화연구소) 박원필 (삼성교통안전문화연구소)
저널정보
대한인간공학회 대한인간공학회 학술대회논문집 대한인간공학회 2009 추계 학술대회
발행연도
2009.11
수록면
257 - 260 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
One of the most important factors that affect a person's risk of injury in a motor vehicle crash is the age of the person. This study investigates the characteristics of crash injuries among young, middle-aged and older drivers and occupants. Domestic insurance claims were statistically investigated to analyze the elderly driver's accident patterns and injury types in frontal and side impact crashes. Results show that elderly drivers suffer more injuries at a chest region compared to the young and middle age group. The diagnosis of thorax injuries was mainly caused by rib fracture. At the frontal impact crash, the results of our statistical analysis shows that the thorax injury risk of the elderly group is 7.1 and 2.7 times higher than that of the young and middle age group respectively. At the side impact crash, the thorax injury risk of the elderly group is 13.0 and 2.9 times higher than that of the young and middle age group respectively. This research calls attention to the need for design to make vehicles more protective for older drivers in car-to car crashes.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 방법
3. 결과
4. 토의 및 결론
5. 후기
6. 참고 문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-530-004348363