메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김철민 (경희대학교) 김주연 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제23권 제5호(통권 제60호)
발행연도
2011.7
수록면
299 - 316 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, as tourism PR video has become an important means to create or change the image of a tourist destination, leading to attract more tourists. a number of countries have actively engaged in promoting tourism using PR video through global media. In this regard, there have been many studies on the potential impact of brochure or location tourism PR on creating the image of a tourist destination. Despite of the greate ripple effect of PR video, little studies have focused on PR video. Therefore, the study explored the impact of PR video for potential tourists. As a result, visuality of tour attraction has a significant influence on cognitive image, not on affective image. Furthermore, cognitive image has influenced on affective image while affective image has a significant impact on visiting preference. However, cognitive image has no direct impacts on visiting preference. As for differences between before and after exposing tourism PR vi de 0/ cognitive and affective image has been reinforced but no significant changes on visiting preference after exposing PR Video.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅳ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-000478497