메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
여정경 (경희대학교) 서원석 (경희대학교) 이보배 (경히대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제23권 제8호(통권 제63호)
발행연도
2011.11
수록면
81 - 99 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
?;?;The purpose of this study is to examine about the structural relationship of the hotel brand benefit, brand attachment, and brand commitment. Based on the previous studies the concepts of brand benefits are developed and selected. The brand benefit, brand attachment, brand commitment were analyzed by confirmatory factor analysis and its structural model is confirmed by AMOS analysis. The result of this study is that only psychological and social benefit, and economical benefit impact the brand attachment and the brand commitment. From the practical aspect, this study assist hotel companies to understand what brand benefits make the guests feel most attached and committed to the brand. Furthermore this findings give directions to company’s product development and marketing strategy that the management can take a more insightful approach to impact guests’ brand attachment and commitment.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅵ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-001105502