메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김인태 (경희대학교) 박경석 (경희대학교) 심범주 (경희대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
437 - 441 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Compression pressure of individual cylinder and valve timing have big influence on engine performance parameters such as combustion pressure, indicated mean effective pressure (IMEP), emission, vibration, combustion noise and many other combustion parameters. Conventional method to check compression pressure uniformity is done by mechanical pressure gage and this method needs to disassemble related parts such as glow or ignition plugs. Also this conventional method causes inaccuracy of cylinder pressure measurement because of different cranking speed results mainly from battery status and lubrication oil temperature. This study describes and suggests new methodology to measure compression pressure by analysis of start motor current during cranking with high accuracy and without mechanical pressure gage or parts disassemble. Results, it is found that detection of bulky as well as small leaky cylinder is possible by cranking motor current analysis with high sensitivity.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 장치 및 방법
3. 실험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001769424