메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김민재 (서울대학교) 정대봉 (서울대학교) 민경덕 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
2,929 - 2,934 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Model based development which does not consider the real time characteristics usually have an interest on the model functional aspects. So, it considers the control algorithm to be performed simultaneously, or it ignores the time which is consumed when the controller operates. However, in the real model just one task can be performed in the MYCOM. Therefore the lack of time which comes from the sharing time makes some differences between the simulation and the real model. Therefore the compensation with time and money is inevitable. To solve those problems the research about sham simulation environment research was performed. In this research, it presents the Series Type Hybrid Bus Research of SILS System. In the research environment, the controller design and realization is performed at the same platform. Therefore the model reuse of controller design is connected to the reuse of the code and from the verified controller very high reliability real time series HEV BUS design and materialization could be availablee. For all this construction and performance at first hardware SILS was constructed and HOST PC to RTPC linkage was performed. HOST PC controls the total system and RTPC makes the calculation result in itself. Basically the operation environment of HOST PC and RTPC was ETAS LABCAR Operator.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구배경 및 SILS의 개념
3. 개발 환경 구축
4. 모델 개발
5. 시뮬레이션 및 연비평가
6. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001773864