메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sung-Ae Kim (부산대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제26권 4호
발행연도
2010.12
수록면
251 - 274 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to investigate how students’ comprehension of text structures is assessed in high school English tests. For that aim, the study analyzed 30 high school English tests, focusing on the frequency/proportion of the test items made on text structures and the types of tasks required by those items. In order to investigate the similarities and/or differences among the tests, the study also compared the tests for the three grades and for the same grade. The result shows that there is a great variation among the tests in the frequency of the test items on text structures, but the types of tasks asked by those items are quite limited and similar across all the tests. Based on the result, the study argues that the test items on text structures in high school English tests leave much room for improvement and teachers need help and guide in the construction of test items.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Background
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Result and Discussion
Ⅴ. Conclusion and Suggestions
References
Appendix
Author’s Biodata

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0