메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최은정 (경희대학교) 김영주 (경희대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제27권 1호
발행연도
2011.3
수록면
107 - 129 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study intends to find the effective corrective feedback to lead the learners’ correction by observing Korean beginner class. The study analysed the videotaped classroom lessons firstly by classifying the errors as grammatical, lexical, phonological and complex errors, secondly classifying the corrective feedback as 6 types according to Lyster and Ranta (1997), and finally classifying the learners’ responses as uptake, no uptake, no opportunity, correction success, correction fail, repeated correction and student generated correction. The result is that recasts were provided in the highest frequency and led to the highest correction but low uptake and low student generated correction, which corresponds to the result of Lyster (1998). However, learners’ responses and teachers’ corrective feedback did not show any significant differences according to error types, which is different from the findings of Lyster (1998). The study also found that the low uptake following recasts occurred because teachers continued the topic, rather than students did not aware the corrective feedback.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 결과 분석 및 논의
Ⅴ. 결론
참고 문헌
저자 소개

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0