메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
진위 (계명대학교) 손달호 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 산학연구소 경영경제 경영경제 제41집 제2호
발행연도
2008.8
수록면
11 - 30 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There are many large enterprises who go abroad and entry into international market then the competition is becoming more intense. And the focus of competition has changed to the customer. Enterprises perform all kinds of strategies to manage the relationship with customers. Haier is an international company that has been developed quickly and has been the role model in Korea and Samsung is the famous company in the world. Now Samsung has been the most famous foreign corporation in China. But Haier developed slowly and does not have fame in South Korea. The aim of this thesis is to compare Samsung with Haier about their strategies about customers for finding the reasons of difference. Based on this aim, two questionnaires have been conducted in China by the networking and in our college. Customers from both countries agree that both of Samsung and Haier take the strategy relevant to customer as an important thing. But both of them should coordinates with customers, enhance the relationship with customers.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 삼성과 하이얼에 대한 실증분석
Ⅳ. 결론
참고문헌
SUMMARY

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0