메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李東恩 (이화여자대학교) 李玉珠 (이화여자대학교)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第78號
발행연도
2013.2
수록면
183 - 204 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study is two-fold. It conducts a survey on teachers and learners’ views on the pedagogical efficacy of non-native teachers’ pronunciation teaching and finds that learners rely heavily on non-native teachers’ pronunciation demonstration in learning the pronunciation of a target language. Having found the importance of non-native teachers’ roles in students’ pronunciation learning, this study further examines non-native teachers’ pronunciation by conducting an experimental analysis of the vowels /a/, /i/, /u/, /o/, and /u/ produced by non-native teachers and native speakers. Experimental results show that non-native teachers still reveal non-native accents in two ways: (1) The lowering and retracting of tongue in producing the low vowel /a/ and the high back vowel /u/, respectively, are not fully realized. (2) The vowels /e/ and /o/ are produced with considerably less diphthongal characteristics. The findings of the study also suggest that teacher training programs are needed to help non-native teachers of Chinese improve their pronunciation as well as overall speaking skills.

목차

1. 들어가는 말
2. 교수자 발음 인식에 대한 설문 조사
3. 교수자 발음 분석
4. 나오는 말
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-820-000317945