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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
구선모 (경북대학교) 최현순 (THN) 김영석 (경북대학교)
저널정보
한국소성·가공학회 한국소성가공학회 학술대회 논문집 2010년도 한국소성가공학회 춘계학술대회 논문집
발행연도
2010.5
수록면
167 - 171 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Recently industry of motor vehicle is making a gradual progress of automotive electric components. According to this step, wire harness equipped at motor vehicle is also increased. The most important component at the wire harness is electric connector. At the manufacturing process of electric connector, exactly at the crimping process, design variables, such as clamping-height, clamping-width and clamping die shape are critical parameters to assure satisfactory harness shape in clamping process of electric connector. In this study we have performed FEM simulation for clamping process and clarified the effect of design variables on compression rate of wire.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전기 커넥터의 압착 공정
3. 전기 커넥터 압착공정의 유한요소해석
4. 해석 결과 및 고찰
5. 결론
참고문헌

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