메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권순박 (한국철도기술연구원) 송지한 (한국철도기술연구원) 강석원 (한국철도기술연구원) 정락교 (한국철도기술연구원) 김학범 (제이에스시솔루션) 이창현 (제이에스시솔루션) 서동관 (동원OLEV)
저널정보
한국전산유체공학회 한국전산유체공학회지 한국전산유체공학회지 제18권 제1호
발행연도
2013.3
수록면
58 - 62 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Personal Rapid Transit (PRT) is the emerging personal transport vehicle operating on the loop automatically. The PRT system utilize the electrical power from super capacity or battery, it is important to manage the power or energy. In this regards, the management of high temperature occurred by the operation of system is significantly important to prevent from serious damage of component. In this study, we studied the adequate shape of underbody which can reduce the heat accumulation by pickup coil and condenser using natural air cooling. We suggested the additional air pathway, air inlet and flow separator to decrease the temperature of the heat source components. It was found that suggested system can decrease the temperature of PRT under body by 16% during the static mode and by 10% during the running mode at 30㎞/h. It is expected that the findings of this study will feed into final design of newly built Korean PRT vehicle.

목차

1. 서론
2. 연구 방법
3. 해석 결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-420-003006990