메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준재 (한남대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제26권 제1호(통권 제80호)
발행연도
2014.1
수록면
445 - 461 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to determine of frequency of use and Long-term relationship orientation the franchised cafes and their customers" Cheong, Relationship Commitment. I drew the conclusions based on the survey conducted for theoretical consideration and actual investigation with 309 customers who used such franchised cafes more than 5 times in Seoul, Daejon, and Daegu.
Based on the theoretical consideration and actual investigation of the results, I can suggest the following conclusions. First, the intimacy, hospitality, and sensible emotions that a customer experiences in a franchised cafe have a direct impact on trust and engagement in the relation. Second, such trust and engagement that a customer has against a franchised cafe have a direct impact on Long-term relationship orientation
Through the objective study, I could see that emotional sustainability-oriented services are the core marketing strategy in a franchised cafe management.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 실증분석결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0