메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔외식관광경영학회 호텔경영학연구 호텔경영학연구 제18권 제5호
발행연도
2009.10
수록면
145 - 168 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Although Internet marketing is considered as one of the key determinants of Internet business success, there are few studies available reporting on key success factors in evaluating service firms` Internet marketing. The previous literature analyzed a service firm`s Internet marketing from uni-dimensional perspective which focused either on information system factors, or customer oriented factors. The primary purpose of this study is to examine the key success factors in evaluating service firm`s Internet marketing from a multi-dimensional perspective. For an empirical research, total of 108 questionnaires were used for data analysis. The second order confirmatory factor analysis was employed to examine that the eight factors were explained by four higher-order factors. As a result of structural equation modeling, tangibility management and network management are important determinants in evaluating a convention service firm`s Internet marketing. The findings also show that two determinants have significant and positive influence on online customers` satisfaction. It also indicates that online customers` satisfaction leads to behavioral intention of online customers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-320-002764610