메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조민주 (김해신명초등학교) 권영환 (부산교육대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제33호
발행연도
2014.10
수록면
447 - 473 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores classroom management techniques for enhancing interaction in elementary English classrooms. For this study, the researchers conducted oral interviews with English teachers, with the belief that this research method would produce detailed descriptions useful for understanding how the teachers would provide students with opportunities to promote communicative competence and interaction in classrooms. According to the data analysis, a variety of classroom organization types were employed in accordance with students" language proficiency levels. Also, lessons were developed to encourage student motivation, considered to be of high priority. The teachers also tried to tailor their teaching materials and to provide students with authentic English learning experience. However, this study found that some teachers still had difficulty speaking English fluently and managing language proficiency gaps among students, and that they would rarely share useful language teaching information with one another. Finally, the teachers seemed to acknowledge that they should constantly make efforts to improve their management techniques in order to provide better lessons to students. At the end, this study suggested some possible solutions to problems teachers might have in class.

목차

1. 연구의 필요성 및 목적
2. 이론적 배경
3. 연구방법 및 연구문제
4. 연구결과 및 논의
5. 제언
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002701271