메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
石塚健 (釜慶大学校)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第64輯
발행연도
2014.11
수록면
221 - 238 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (12)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is a research about the misuse of learners of Korean to study Japanese. It was analyzed for misuse by analyzing the composition data of 427 persons obtained in nine years up to 2013 from 2005, to share in the Korean learners.
By performing a classification of misuse whole, it was divided into five "A grammar", "B expression", "C vocabulary," " D notation " and "E sentence rules". And, it was analyzed with a focus on "C vocabulary", about what kind of misuse in this paper. In addition, we consider citing misuse example why misuse such about what happens.
Finally, I gave recommendations also considering the future development of teaching materials. Rather than simply end with error analysis study, we noted the need to continue to apply to the field of useful actual learning.

목차

Abstract
1. はじめに
2. 先行?究
3. 調査の?要
4. 結果と考察
5.まとめ
6. 今後の展望と課題
?考文?
REFERENCE

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0