메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
石塚健 (東国大学校)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제43집
발행연도
2015.6
수록면
285 - 302 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (12)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, I focused on the level difference between the members of the group in a Peer-Response. The goal is to clarify the question of what differences arise in the consciousness of the learner by the level difference in the group. I had a questionnaire after writing class in order to solve this problem.
Three issues will be mentioned as future challenges. First one is “Content to learn the advanced learner”. Not only higher capacity than other members learners teach in the group, about what to learn and the notice was obtained, there is a need to more specifically survey. The second is the “Contribution way for low levels learner”. If the Japanese ability is inferior to other members, it will become many situations that taught to advanced learners. So it will deviate from the basic elements of the original cooperative learning. It is important to figure out what contribute to the group members in activities. Class of Peer response is required ingenuity, such as can feel that he is useful.
And, the third one is “Way for the role is not too unilaterally” Teachers will need to consider the basic elements of cooperative learning. That is the “equal” and “reciprocity”.

목차

1. はじめに
2. 先行研究
3. 調査の概要
4. 結果と考察
5. まとめ
参考文献
【논문초록】

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-910-001770643