메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
金錫永 (韓國敎員大學校) 宋紅玲 (서울大學校) 李康齊 (서울大學校) 李美京 (서울大學校) 李衍淑 (詳明大學敎)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第90號
발행연도
2015.2
수록면
261 - 288 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper critically examines the multiple-choice items in three major standardized Chinese language tests currently administered in Korea, namely, the new HSK, SNULT, and FLEX. Based on the analysis of the items, this article presents 15 different kinds of not-good items grouped under five major categories and discusses the problems in the illustrated items.
Generalizing from these item examples and based on the existing literature of item writing guidelines, this study suggests 24 guidelines of seven different types for writing Chinese language items.
The authors believe that the 15 invalid item patterns and the 24 item writing guidelines will significantly contribute to the betterment of test items in many standardized language tests including these three exams. It is also expected that these guidelines will provide useful criteria for classroom language assessment.
The paper concludes with a suggestion that more research be conducted about item formats and optimal combination of sections in a test battery, which will help produce further guidelines pursuant to the possible new findings.

목차

1. 들어가며
2. 선택형 문항의 특징과 문항 작성 지침
3. 중국어 평가시험에 나타난 부적절 문항 유형
4. 중국어 평가 문항 작성 지침
5. 나가며
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-820-001261719