메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제37권 제1호
발행연도
2009.8
수록면
853 - 864 (12page)
DOI
10.51979/KSSLS.2009.08.37.853

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the effect to the badminton service success rate on mentally retarded children by the method of task presentation method. In order to verify this effect, that selected 9~13 years old 8 mentally retarded children who were attending to a program of the special physical education. This study was measured the total 16 times of experimentation for ten weeks, that is consists of basic 3 times, treatment 10 times and follow-up 3 times, utilizing the method of an between groups experimental methods in a comparative treatment design of A-B design. Through more research methods and data analysis in this study, the following conclusions derive. First, verbal·visual task presentation and verbal·physical task presentation method have a difference. but, In this research, the impact of badminton service success rate has a weaker influence on mentally retarded children. Secondly, verbal·physical task presentation methods present larger percent success rate to mentally retarded children than verbal·visual task presentation methods. In summary, the methods of task presentation(verbal·visual, verbal·physical) methods can be very effective in improving the badminton service of the mentally retarded children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0