메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제37권 제2호
발행연도
2009.8
수록면
1,575 - 1,584 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2009.08.37.1575

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research has been concentrated on Teakwondo major student process of socialization according to their learning styles. The process of socialization includes general social role, integrative role, controlling roles and emotional roles. This research has also been aimed at providing basic data for the learners` participation in positive social activites. The following are the conclusions: First, participatory learning affects their integrative and controlling attitudes. Second, independent learning also affects their socially integrative and controlling attitudes. Third, cooperative learning affects their social attitudes and socio-emotional attitudes. Fourth, competitive learing affects their social attitudes, socially controlling attitudes and socio-emotional attitudes. The following effects are expected based on the above conclusions: First, Teakwondo learners can foster socially integrative leadership and decision-making abilities. Second, Teakwondo learners can foster socio-emotional abilities through group-life and small-scale social activities. Third, Teakwondo learners can foster self-controlling abilities, respecting manners and emphasizing spiritual abilities. That is, they can control themselves, overcoming psychologist Freudian aggressive trends.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0