메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조희연 (고려대학교) 정주혁 (고려대학교) 김매이 (고려대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제59권 제1호
발행연도
2015.2
수록면
497 - 506 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2015.02.59.497

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the relationship between the participant roles of adolescent bullying lying and the bystander attribution in the physical education class. For this investigation, 304 female student s from middle school were surveyed. In order to analyze result, the window SPSS Statistics 21 version was used and the conclusion of this study as follows: First, the analyses of the participant roles of bullying experiment showed that assistants of bullies had the highest percentage followed by defenders of victims, outsiders, bullies, and victims. Second, the analysis of the bystander attribution in the physical education class showed that the students who were included in victim attribution had the highest percentage, followed by bully attribution, and surrounding attribution. Third, the results of regression analyses of the bullying participant roles on bystander attribution showed that outsiders and defenders were the significant predictors of all three attributions (bully attribution, surrounding attributions and bully attribution).

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0