메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Jaesung Choi (Sungkyunkwan University) Soo-yong Byun (The Pennsylvania State University)
저널정보
한국고용노사관계학회 한국노사관계학회 학술대회 한국고용노사관계학회 2015년 동계학술대회
발행연도
2015.1
수록면
263 - 288 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we investigate how shadow education shapes teaching and learning processes in the mainstream educational system. In particular, we are interested in studying how the degree to which students participate in shadow education within a school affects teachers’ job satisfaction, attitudes toward students, and efforts to prepare for their class. Using recent four waves of the Analysis on the Level of School Education and Its Actual Status of Korean Schools for elementary and middle schools, we found that an increasing share of students participating in shadow education within a school had a negative impact on teachers’ effort and motivation at school. This suggests an important channel by which shadow education would have a negative consequence on the disadvantaged students who have a limited access to shadow education, which would widen educational inequality, especially in academic achievement.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Theoretical Background
Ⅲ. Methods
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-336-001534212